Du kan skapa ett gemensamt pressrum där du samlar organisationens kommunikation på ett ställe. Det här underlättar för besökarna som får en bättre överblick.
Gör så här för att skapa ett gemensamt pressrum:
Gå till Pressrum och välj Redigera pressrum.
Gå till sektionen Gemensamt pressrum:
Bestäm vilket pressrum som ska vara det gemensamma och ge det ett namn. Om du väljer att inte ge det ett specifikt namn så får det samma namn som organisationen där det gemensamma pressrummet ska ligga:
Nu kan du välja vilka av dina organisationer som ska få publicera i det gemensamma pressrummet. Du kan också välja om dessa organisationer ska få välja eller välja bort publicering i det gemensamma pressrummet:
I det här exemplet får alla organisation utom Organisation 5 publicera, Organisation 1 och Organisation 3 gör det automatiskt om de inte väljer bort det medan Organisation2 och Organisation 4 aktivt måste välja att publicera i det gemensamma pressrummet.
Nu kan du koppla på det gemensamma pressrummet och också välja om du bara vill visa pressmeddelanden från det senaste året:
Klicka Spara när du är klar.
Användaren hos Organisation 1 har nu alternativet Gemensamt pressrum när de skapar pressmeddelanden och publicerar automatiskt där om hen inte väljer bort det:
medan användaren hos Organisation 2 måste välja till publicering i det gemensamma pressrummet: