Om de standardroller som finns inte passar din organisation, kan du skapa egna användarroller.
För att skapa nya roller, följ dessa steg:
1. Klicka på din profilbild i det övre högra hörnet.
2. Välj Organisationsinställningar.
3. Välj Roller och Behörigheter, och sedan Roller.
4. Klicka på Skapa roll och ge den ett namn.
Som standard har den nya rollen inga behörigheter. Du måste därför tilldela behörigheter till din nya roll. Så här gör du:
1. Klicka på din profilbild i det övre högra hörnet.
2. Välj Organisationsinställningar.
3. Välj Roller och Behörigheter, och sedan Behörigheter.
4. I formuläret som visas ser du behörigheterna för rollerna i din organisation. Den nya rollen du skapade kommer att finnas till höger om de andra rollerna. Du måste fylla i formuläret genom att markera de behörigheter din nya roll ska ha. Tänk på att vissa behörigheter beror på andra – till exempel är det inte möjligt att ta bort album utan att kunna visa album.