Kollektioner används för mer permanenta interna samlingar, där du bestämmer vilka användare som ska få tillgång till respektive kollektion med hjälp av behörighetsgrupper. Skapa grupper utefter avdelningar eller team och ge dem tillgång till önskade kollektioner. Kollektionerna blir som mindre gallerier tillgängliga endast för de som ingår i en vald grupp.
Vår rekommendation är att du använder album till kortare projekt och för snabb delning av material, både intern och externt.
Så här skapar du en kollektion:
Gå till Organisationsinställningar (1) och välj Grupper (2). Klicka sedan på
+ Skapa grupp (3) och namnge gruppen.
Klicka sedan på Dela inställningar (4), lägg till de användare som ska ha tillgång till kollektionen och spara. Du kan radera eller redigera grupperna genom att klicka på de tre prickarna (5).
Gå sedan till Kollektioner (2) och välj + Skapa kollektion (3). Namnge kollektionen och spara.
Klicka sedan på de tre prickarna (4) och Dela inställningar. Sök upp den grupp du önskar dela kollektionen med och spara.
Du kan lägga till bilder i kollektionen direkt vid uppladdning av bilder eller välja bilder, som redan finns i galleriet.